Idag fredag 13 maj inleds ett nytt världsmästerskap i ishockey. Enligt odds från Unibet, som är officiell sponsor till ishockey-VM, finns två klara guldfavoriter – men Sverige är inte en av dessa.
Blogg
Svenska Handbollförbundet förlänger med Lidl Sverige i ytterligare 3 år
Sedan augusti 2019 har Lidl Sverige varit stolta sponsorer till det Svenska Handbollförbundet. Nu förlängs samarbetet ytterligare tre år, vilket innebär att Lidl Sverige fortsatt sponsrar de svenska herr- och damlandslagen samt ungdoms-SM.
SvenskaFans och Amnesty ger rött kort till Fifa i nytt samarbete
SvenskaFans och Amnesty ingår i ett större samarbete med fokus på VM 2022 i Qatar. Syftet är att engagera supportrar och skapa debatt kring Qatarfrågan för att uppmärksamma migrantarbetarnas villkor.
Naturskyddsföreningens kampanj Rädda bina får stark uppbackning
Naturskyddsföreningens kampanj Operation: Rädda bina utsågs förra årets till Årets insamlingskampanj av branschorganisationen Giva Sverige. I år tar Naturskyddsföreningen tillsammans med Story House Egmont fram ett specialnummer av Bamse, där Bamse och hans vänner räddar de vilda bina från de hot de är utsatta för.
Pulsen blir Presenting Partner till Elitettan
Pulsen går nu in som nationell hållbarhetspartner för Elitfotboll Dam och Presenting Partner för Elitettan, där man ser stora chanser att låta morgondagens teknik stötta morgondagens stjärnor.
TikTok satsar på sponsring – inleder samarbete med fotbolls-EM
Som första digitala underhållningsplattform inleder TikTok ett samarbete med UEFA inför sommarens fotbolls-EM. Med samarbetet siktar TikTok på att bli den naturliga plattformen för fotbollsfans över hela Europa som vill dela sin passion under turneringen.
Landslaget i sportklättring sponsras av LKAB
Gruvföretaget LKAB blir huvudsponsor för landslaget i sportklättring. Samarbetet innebär utökade möjligheter för hårdsatsande atleter i Svenska Klätterförbundet.
Stor internationell satsning på e-Sport när Jack Link’s vill stärka sin position
Efter ett framgångsrikt partnerskap under 2019 med Fnatic tar nu Jack Link’s sin sponsring av e-sport till en ny nivå.
Så har Scouterna vässat sitt erbjudande – från sponsortrappa till teman
Scouterna har tagit fram en ny modell för hur organisationen arbetar med sponsorer. Upplägget är förankrat både i de globala målen och i Scouternas verksamhet. Företagens engagemang kopplas tydligt till den egna värdegrunden.
Kronfågel tar miljonfajt för allas rätt till rörelse
Sedan Kronfågel fick en ny marknadschef har varumärket tagit en tydlig riktning mot klimat, hälsa och social hållbarhet. Nu tar Kronfågel ytterligare ett kliv genom konceptet Rätt till rörelse, som utvecklats av brand emotion-byrån Passion Lab.