Blogg

BK Astrio utvecklar sponsorerbjudandet med fokus på hållbarhet

Vi fick en intervju med Oscar Carlson som är kansliansvarig i fotbollsklubben BK Astrio i Halmstad. Han berättar bland annat om klubbens sponsorstruktur, det viktiga arbetet med att bygga långsiktiga sponsorrelationer och varför de valt att lyfta in FN:s globala mål som en del av sin sponsring. Häng med på Läs mer

Svenska Spel blir ny partner till Svenska Cupen: “Det brukar bli en del skrällar”

Svenska Spel och Svenska Fotbollförbundet har tecknat ett nytt avtal kring Svenska Cupen som sträcker sig över cupsäsongen 2020/2021. Avtalet innebär att Svenska Spel stärker sitt samarbete med svensk fotboll med syfte är att utveckla och höja statusen på cupen, både för herrar och damer. Svenska Spel har varit med Läs mer

INTERVJU: “Vi utgår alltid från upplevelsen”

Vi fick en intervju med Anders Mattsson som har ansvar att driva och utveckla Göteborgsvarvet Expo. Anders berättar bland annat mera om målgruppsmatchning, varför upplevelsen ska vara i fokus, vilka motiv deras sponsorer efterfrågar idag och vikten av att utgå från upplevelsen i sin paketering. Göteborgsvarvet Expo är Nordens största Läs mer

Handbolls-EM: Kindred skänker reklamrättigheter till ENALMH

Kindred Group, som i Sverige är mest kända med varumärket Unibet, donerar sina reklamrättigheter för de matcher som spelas i Norge under Handbolls-EM 2020. Organisationen som kommer att få utnyttja rättigheterna är ENALMH, ett nätverk vars främsta uppgift är att lyfta fram hur ett aktivt liv kan förebygga mentala hälsoproblem.

INTERVJU: “Vårt primära fokus i vår sponsorförsäljning är på ungdom, jämställdhet och hållbarhet.”

Vi fick en intervju med Fia Grönborg som är marknadskoordinator i fotbollsföreningen BP. I intervjun berättar Fia mer om föreningens arbete med fokus på jämställdhet och hållbarhet. Hon avslöjar också varför klubben har tagit initiativ till en hållbarhetsredovisning. I Fia Grönborgs arbete ingår kontakt med partners, administration av diverse marknadsarbete, Läs mer

Björklövens initiativ “Gröngul kompis” nominerat till prestigefyllt pris

IF Björklöven har en vision om att bli Sveriges mest älskade hockeyförening. Med sitt initiativ Gröngul kompis vill föreningen peppa barn och ungdomar att samspela, förstå och respektera varandra.  I boken Hållbar sponsring valde vi bland annat att lyfta fram Gröngul kompis som ett särskilt intressant case i kapitlet om Läs mer

Hållbar sponsring på föreläsningsturné runt om i landet

Sedan boken Hållbar sponsring lanserades för snart ett år sedan har efterfrågan på utbildningar i ämnet varit stor. Under året har vi därför varit ute på föreläsningsturné. Här har vi fått utveckla våra tankar kring arbetet med att implementera hållbar sponsring. Mötesplatserna har varit flera under året som gått. Så Läs mer