Hållbar sponsring nominerad till Årets Marknadsföringsbok 2019

Varje år sedan 1991 utser Sveriges Marknadsförbund "Årets Marknadsföringsbok". Böckerna som tävlar om titeln ska vara 1) skrivna för svenska förhållanden och 2) vända sig till yrkesverksamma marknadsförare....

Läs mer...

INTERVJU: “Vårt primära fokus i vår sponsorförsäljning är på ungdom, jämställdhet och hållbarhet.”

Vi fick en intervju med Fia Grönborg som är marknadskoordinator i fotbollsföreningen BP. I intervjun berättar Fia mer om föreningens arbete med fokus på jämställdhet och hållbarhet. Han avslöjar också varför klubben har tagit initiativ till en hållbarhetsredovisning. I Fia Grönborgs arbete ingår kontakt med partners, administration av diverse marknadsarbete, genomförande av ...

Läs mer...

Björklövens initiativ “Gröngul kompis” nominerat till prestigefyllt pris

IF Björklöven har en vision om att bli Sveriges mest älskade hockeyförening. Med sitt initiativ Gröngul kompis vill föreningen peppa barn och ungdomar att samspela, förstå och respektera varandra.  I boken Hållbar sponsring valde vi bland annat att lyfta fram Gröngul kompis som ett särskilt intressant case i kapitlet om samhällsnytta inom social hållbarhet. ...

Läs mer...

Hållbar sponsring på föreläsningsturné runt om i landet

Sedan boken Hållbar sponsring lanserades för snart ett år sedan har efterfrågan på utbildningar i ämnet varit stor. Under året har vi därför varit ute på föreläsningsturné. Här har vi fått utveckla våra tankar kring arbetet med att implementera hållbar sponsring. Mötesplatserna har varit flera under året som gått. Så här långt har vi (Magnus Berglund genom Kinglet och ...

Läs mer...

Nordea är ny titelsponsor till Swedish Open i Båstad. Tävlingarna får namnet Nordea Open.

Nordea ny titelsponsor till Swedish Open i Båstad

Nordea går in som ny titelsponsor till Swedish Open. 2020 byter den populära dam- och herrtennisturneringen därmed namn till Nordea Open....

Läs mer...

Gold Town Games presenterar Wayne Gretzky som delägare och ambassadör

Wayne Gretzky blir ambassadör för svenska Gold Town Games

Hockeyikonen Wayne Gretzky blir, via bolaget WDG Enterprises, delägare i Gold Town Games. Avtalet gör honom till ambassadör och frontperson för mobilspelet World Hockey Manager....

Läs mer...

Så mycket drar de största svenska klubbarna in på sponsring - lista över sponsorintäkter 2019

Lista: Här är klubbarna med störst sponsorintäkter i Sverige

För tionde året i rad presenterar tidningen Sport & Affärer en kartläggning över de största svenska klubbarnas sponsorintäkter ("sponsring och företagsförsäljning"). Årets sammanställning visar än en gång att det är fotboll- och ishockeyklubbarna som drar in mest pengar på sponsring och försäljning till företag. ...

Läs mer...

NYAB är ny titelsponsor till Skogsvallen, som framöver kommer heta Nyabvallen.

Nyab blir titelsponsor till Skogsvallen – som blir Nyabvallen

IFK Luleå och Nyab har tecknat ett nytt sponsoravtal, som innebär att representationsarenan Skogsvallen från och med 2020 byter namn till Nyabvallen....

Läs mer...

DHL blir ny huvudsponsor till SDHL.

DHL går in som huvudsponsor till SDHL: “Hoppas kunna hjälpa svensk damhockey växa”

Det är DHL Paket, den del av logistikjätten DHL som jobbar med privatpaket och e-handel, som blir huvudsponsor för den svenska damhockeyligan SDHL....

Läs mer...

Utbildning inom Hållbar sponsring arrangerades i Uppsala

I helgen genomfördes en utbildning i Hållbar sponsring på vackra Wiks slott som ligger strax utanför Uppsala. Målgruppen var evenemangsaktörer i staden och arrangör var Destination Uppsala.  För de allra flesta evenemangsaktörer är sponsorarbetet en av nycklarna till framgång. Det blir allt viktigare att ha en tydlig sponsorplan och sponsorstrategi. Samtidigt gäller det att ...

Läs mer...