Nordea är ny titelsponsor till Swedish Open i Båstad. Tävlingarna får namnet Nordea Open.

Nordea ny titelsponsor till Swedish Open i Båstad

Nordea går in som ny titelsponsor till Swedish Open. 2020 byter den populära dam- och herrtennisturneringen därmed namn till Nordea Open....

Läs mer...

Gold Town Games presenterar Wayne Gretzky som delägare och ambassadör

Wayne Gretzky blir ambassadör för svenska Gold Town Games

Hockeyikonen Wayne Gretzky blir, via bolaget WDG Enterprises, delägare i Gold Town Games. Avtalet gör honom till ambassadör och frontperson för mobilspelet World Hockey Manager....

Läs mer...

Så mycket drar de största svenska klubbarna in på sponsring - lista över sponsorintäkter 2019

Lista: Här är klubbarna med störst sponsorintäkter i Sverige

För tionde året i rad presenterar tidningen Sport & Affärer en kartläggning över de största svenska klubbarnas sponsorintäkter ("sponsring och företagsförsäljning"). Årets sammanställning visar än en gång att det är fotboll- och ishockeyklubbarna som drar in mest pengar på sponsring och försäljning till företag. ...

Läs mer...

NYAB är ny titelsponsor till Skogsvallen, som framöver kommer heta Nyabvallen.

Nyab blir titelsponsor till Skogsvallen – som blir Nyabvallen

IFK Luleå och Nyab har tecknat ett nytt sponsoravtal, som innebär att representationsarenan Skogsvallen från och med 2020 byter namn till Nyabvallen....

Läs mer...

DHL blir ny huvudsponsor till SDHL.

DHL går in som huvudsponsor till SDHL: “Hoppas kunna hjälpa svensk damhockey växa”

Det är DHL Paket, den del av logistikjätten DHL som jobbar med privatpaket och e-handel, som blir huvudsponsor för den svenska damhockeyligan SDHL....

Läs mer...

Utbildning inom Hållbar sponsring arrangerades i Uppsala

I helgen genomfördes en utbildning i Hållbar sponsring på vackra Wiks slott som ligger strax utanför Uppsala. Målgruppen var evenemangsaktörer i staden och arrangör var Destination Uppsala.  För de allra flesta evenemangsaktörer är sponsorarbetet en av nycklarna till framgång. Det blir allt viktigare att ha en tydlig sponsorplan och sponsorstrategi. Samtidigt gäller det att ...

Läs mer...

INTERVJU: “Vi ville göra IFK Kristianstad spännande, roligt, engagerande och inte minst häftigt!”

IFK Kristianstad är en sann framgångssaga som mellan 2015 till 2018 vann fyra raka SM-guld på herrsidan. Med sin devis "Sveriges Häftigaste Handbollsklubb" har de även gjort avtryck utanför planen, inte minst genom sina fantastiska matchevenemang. Vi ville ta reda på vad det är som gjort att klubben blivit en sådan snackis i hela idrottssverige. En som varit med på resan till ...

Läs mer...

INTERVJU: “Använd kundmöten till att förbättra en redan bra personlig relation”

Vi fick en pratstund med Daniel Hjalmarsson som arbetar som marknadschef i elitfotbollsklubben Mjällby AIF som är nykomlingar i Superettan. Han berättar om hur hans minst sagt varierande och omfångsrika vardag kan se ut. Vi får också konkreta och tydliga tips om hur god sponsorvård ska bedrivas på bästa sätt. Och så utvecklar Daniel sina tankar kring varför fler sponsorer borde rikta ...

Läs mer...

Event: En välbesökt gratisföreläsning om sponsring

I måndags bjöd författarna till Hållbar sponsring Magnus Berglund och Frans Fransson, tillsammans med Scandic, in till en gratisföreläsning om sponsring. Ett femtiotal besökare deltog för att få tips om hur man kan arbeta för att få fler sponsorer. Mycket glädjande fanns det också en bred palett av rättigheter (föreningar, förbund, evenemang och individer) på plats. De hade ...

Läs mer...

13 maj: Gratis frukostföreläsning om sponsring

Måndag 13 maj bjuder Magnus Berglund och Frans Fransson, tillsammans med Scandic, in till en gratisföreläsning om sponsring. Du får tips på hur du kan arbeta för att få fler sponsorer – och dessutom en gratis frukost! ...

Läs mer...