Bok om sponsring

Boken Hållbar sponsring nominerades till Årets Marknadsföringsbok 2019.

Hållbar sponsring är en bok om sponsring som ska höja kunskapsnivån hos idrottens rättigheter. Boken är en handbok som tar upp enkla teorier och ger praktiska tips.

Innehållet ska inspirera och motivera dig som läsare till att upptäcka nya sidor av sponsring så att du får fler sponsorer, ökar intäkterna och skapar långsiktiga samarbeten.

Boken riktar sig till dig som i någon form arbetar eller är ideellt engagerad inom sponsring, marknadsföring, försäljning eller evenemang.

Den vänder sig även till dig som studerar, samt till företag och sponsorer.

Här kan du beställa boken

Om du vill beställa en (1) eller ett par böcker rekommenderar vi att du köper boken hos Adlibris eller Bokus.

Om du vill beställa många exemplar eller boka en föreläsning om sponsring är du välkommen att kontakta oss direkt.

Läsguide

Precis i början av boken finns en läsguide.

Vi tror det är bra att läsaren redan från start får veta vad som kommer mot slutet av boken, så att förväntningarna på varje del blir rätt.

Gå till läsguiden här >>

Provläsning

För att du ska få ett hum om hur boken ser ut har vi valt ut några sidor för provläsning.

Klicka dig vidare för att ta en titt på vad du kan förvänta dig av bokens totalt 384 sidor.

Gå till provläsning här >>

Författarna

Hållbar sponsring är skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson.

Vi har bägge många års erfarenhet av sponsring från både sponsor- och rättighetssidan.

Läs mer om oss här >>

Förlaget

Varje bok behöver ett förlag. Och så även en bok om sponsring.

Hållbar sponsring är utgiven av Birdie Förlag, som startades av författarna under skrivandets slutfas.

Läs mer om förlaget här >>

Omnämnande

Sveriges Marknadsförbund nominerade 2019 boken till “Årets Marknadsföringsbok”.