Författarna

Boken Hållbar sponsring nominerades till Årets Marknadsföringsbok 2019.

Hållbar sponsring är skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson.

Tillsammans driver vi Birdie Förlag.

Magnus Berglund

Magnus Berglund

Telefon: 070 940 25 66
E-post: magnus.berglund@kinglet.se
LinkedIn: Magnus Berglund
Hemsida:
www.kinglet.se
Twitter: @MarketainmentSE

Magnus arbetar med uppdrag för flera av Sveriges mest välkända varumärken, tillika största företag och rättigheter. Han har en bakgrund från sponsringsbyrå, startade Sponsringsbloggen 2012 och har vid två tillfällen arbetat i juryn som bedömt Årets Bästa Sponsring och Årets Rättighetsinnehavare.

Magnus har grundat internationella nyhetsbrevet Sports Biz Trends, samt utbildar och föreläser inom marknadsföring och sponsring. Han hjälper också flera av landets mest framgångsrika idrottare med deras personliga varumärken, sociala medier och PR.

Frans Fransson

Telefon: 070 914 41 87‬
E-post: frans@tourdefrans.se
LinkedIn: Frans Fransson
Twitter: @FransFransson

Frans var en av initiativtagarna till landets första och enda yrkeshögskoleutbildning inom sports marketing, där han utbildat över 300 studenter. Han arbetar till vardags som föreläsare och konsult med uppdrag mot idrotten. Inom sponsring har Frans arbetat med alltifrån att förpacka, sälja och aktivera sponsorskap, genomföra utredningar, till att utbilda och kompetensutveckla rättigheter.