Författarna

Hållbar sponsring är skriven av Magnus Berglund och Frans Fransson, som tillsammans driver Birdie Förlag.

Magnus Berglund

Telefon: 070 940 25 66
E-post: magnus.berglund@kinglet.se
Hemsida: www.kinglet.se
LinkedIn: Magnus Berglund

Magnus arbetar med uppdrag för flera av Sveriges mest välkända varumärken, tillika största företag och rättigheter. Han har en bakgrund från sponsringsbyrå, startade Sponsringsbloggen 2012 och har vid två tillfällen arbetat i juryn som bedömt Årets Bästa Sponsring och Årets Rättighetsinnehavare.

Magnus har grundat internationella nyhetsbrevet Sports Biz Trends, samt utbildar och föreläser inom marknadsföring och sponsring. Han hjälper också flera av landets mest framgångsrika idrottare med deras personliga varumärken, sociala medier och PR.

Frans Fransson

Telefon: 070 914 41 87‬
E-post: frans.fransson@caddie.se
Hemsida: www.caddie.se
LinkedIn: Frans Fransson

Frans är medgrundare och partner till Caddie Sport&Business, som är idrottens oberoende kompetenspartner. Han är en av initiativtagarna till landets första och enda yrkeshögskole-utbildning inom sports marketing, där han utbildat över 300 studenter. Han arbetar till vardags som föreläsare och konsult med uppdrag mot idrotten.

Inom sponsring har Frans arbetat med alltifrån att förpacka, sälja och aktivera sponsorskap, genomföra utredningar, till att utbilda och kompetensutveckla rättigheter. Därtill har han löpande uppdrag som krönikör i idrottens branschmedier.

Hållbar sponsring - en handbok för idrotten med teori, tips och inspiration

Hur får vi fler sponsorer? Och hur kan vi utveckla befintliga samarbeten? Hållbar sponsring är en handbok som ger konkreta tips och råd i syfte att utveckla framgångsrika och långsiktiga sponsorskap. Boken utgår från idrotten och vänder sig främst till föreningar, förbund, evenemang och andra typer av rättigheter.