DHL förlänger med SDHL: ”Självklart att fortsätta visa hur mycket vi tror på damhockeyn”

HV71 i SDHL

DHL:s första säsong som huvudsponsor för den svenska damhockeyligan SDHL är över. Nu är det klart att det blir minst en till.

– När hela idrottsrörelsen står inför tuffa ekonomiska tider så känns det självklart att fortsätta visa hur mycket vi tror på damhockeyn, säger Jonas Lindell, vd på DHL E-commerce Solutions.

DHL blev hockeyligans första huvudsponsor någonsin i fjol, och väljer nu att förlänga avtalet med ett år till. Det innebär att, bland annat, att tre kronor för varje privatsålt paket även fortsättningsvis kommer att gå till ligan.

– Vår ambition har hela tiden varit att bidra till ett mer jämställt idrotts-Sverige, samtidigt som vi naturligtvis haft affärsmässiga skäl. Vi är väldigt stolta över det arbete vi tillsammans med SDHL lagt ner hittills, och ser i och med den här avtalsförlängningen fram emot att se damhockeyn ta nya stora kliv framåt, säger Jonas Lindell på DHL.

SDHL har haft full tillgång till DHL:s logistiktjänster

Angelica Lindeberg, kommersiell chef för SDHL, är mycket nöjd med att ha kvar DHL som huvudsponsor.

– DHL har verkligen varit aktiva som sponsor och vi har under hela säsongen arbetet tätt för att komma upp med aktiviteter och kampanjer. Jätteroligt att de vill fortsätta samarbetet och att vi oaktat vad som händer till hösten kan jobba för att lyfta svensk damhockey, säger Angelica Lindeberg.

Bland aktiviteterna som hänt under året märks miljonkampanjen för att locka folk till slutspelsmatcherna, arbetet med en kommande webbshop, utnämningen av ”Månades leverans” till den snyggaste assisten, instiftandet av ett stipendium till vinnaren av Assistligan, SDHL har haft full tillgång till DHL:s logistiktjänster samt arrangerandet ett event i samband med ligamatch i Gävle.

Sponsorupplägget för kommande säsong presenteras i samband med ligastarten.