Blogg

INTERVJU: ”Använd kundmöten till att förbättra en redan bra personlig relation”

Vi fick en pratstund med Daniel Hjalmarsson som arbetar som marknadschef i elitfotbollsklubben Mjällby AIF som är nykomlingar i Superettan. Han berättar om hur hans minst sagt varierande och omfångsrika vardag kan se ut. Vi får också konkreta och tydliga tips om hur god sponsorvård ska bedrivas på bästa sätt. Läs mer

Event: En välbesökt gratisföreläsning om sponsring

I måndags bjöd författarna till Hållbar sponsring Magnus Berglund och Frans Fransson, tillsammans med Scandic, in till en gratisföreläsning om sponsring. Ett femtiotal besökare deltog för att få tips om hur man kan arbeta för att få fler sponsorer. Mycket glädjande fanns det också en bred palett av rättigheter (föreningar, Läs mer

Här är vinnarna i Gyllene Hjulet 2019

På torsdagskvällen den 11 april belönades de bästa insatserna i Sverige under 2018 inom sponsring, event och expo. Fler än 500 gäster samlades på branschgalan som gick under temat ”Förebilder”.  Gyllene Hjulet lyfter fram Sveriges mest uppmärksammade och hyllade projekt inom intresse- och upplevelsebaserad kommunikation utmynnar i en branschgala med Läs mer

Börja med förutsättningar och förväntningar – innan du sätter mål

Att ha rätt förväntningar internt på sponsring är viktigt för att kunna planera och genomföra sponsorarbetet på bästa sätt. Vår rekommendation är att se förväntningar som förstadiet till målsättningar. När vi planerade boken kom vi ganska snabbt fram till att vi inte skulle gå rakt in i ”sponsorskolan”. Inte ens Läs mer

CASE: Samhällsmatchen – Hammarby Fotbolls samhällsprojekt

Det finns många föreningar som idag gör fantastiska insatser i samhället. Där samhällsnyttan får vara i fokus i erbjudandet ut till sponsorn. I julkalenderns allra sista lucka väljer jag att lyfta Hammarby Fotbolls koncept ”Samhällsmatchen”, som är ett av alla de initiativ som är värda att uppmärksammas lite extra.  Ett Läs mer

Att göra gott är en ”game changer” inom sponsring

För er som tagit del av vår julkalender, eller som läst vår bok, är det ingen hemlighet att samhällsnytta och hållbarhet får en särskilt framträdande roll. Att göra gott har blivit en ”game changer” som förändrat spelplanen inom marknadsföring i allmänhet och sponsring i synnerhet. Och jag ska i detta Läs mer