Vi fick en intervju med Fia Grönborg som är marknadskoordinator i fotbollsföreningen BP. I intervjun berättar Fia mer om föreningens arbete med fokus på jämställdhet och hållbarhet. Hon avslöjar också varför klubben har tagit initiativ till en hållbarhetsredovisning. I Fia Grönborgs arbete ingår kontakt med partners, administration av diverse marknadsarbete, Läs mer
Blogg
Björklövens initiativ ”Gröngul kompis” nominerat till prestigefyllt pris
IF Björklöven har en vision om att bli Sveriges mest älskade hockeyförening. Med sitt initiativ Gröngul kompis vill föreningen peppa barn och ungdomar att samspela, förstå och respektera varandra. I boken Hållbar sponsring valde vi bland annat att lyfta fram Gröngul kompis som ett särskilt intressant case i kapitlet om Läs mer
Hållbar sponsring på föreläsningsturné runt om i landet
Sedan boken Hållbar sponsring lanserades för snart ett år sedan har efterfrågan på utbildningar i ämnet varit stor. Under året har vi därför varit ute på föreläsningsturné. Här har vi fått utveckla våra tankar kring arbetet med att implementera hållbar sponsring. Mötesplatserna har varit flera under året som gått. Så Läs mer
Nordea ny titelsponsor till Swedish Open i Båstad
Nordea går in som ny titelsponsor till Swedish Open. 2020 byter den populära dam- och herrtennisturneringen därmed namn till Nordea Open.
Wayne Gretzky blir ambassadör för svenska Gold Town Games
Hockeyikonen Wayne Gretzky blir, via bolaget WDG Enterprises, delägare i Gold Town Games. Avtalet gör honom till ambassadör och frontperson för mobilspelet World Hockey Manager.
Lista: Här är klubbarna med störst sponsorintäkter i Sverige
För tionde året i rad presenterar tidningen Sport & Affärer en kartläggning över de största svenska klubbarnas sponsorintäkter (”sponsring och företagsförsäljning”). Årets sammanställning visar än en gång att det är fotboll- och ishockeyklubbarna som drar in mest pengar på sponsring och försäljning till företag.
Nyab blir titelsponsor till Skogsvallen – som blir Nyabvallen
IFK Luleå och Nyab har tecknat ett nytt sponsoravtal, som innebär att representationsarenan Skogsvallen från och med 2020 byter namn till Nyabvallen.
DHL går in som huvudsponsor till SDHL: ”Hoppas kunna hjälpa svensk damhockey växa”
Det är DHL Paket, den del av logistikjätten DHL som jobbar med privatpaket och e-handel, som blir huvudsponsor för den svenska damhockeyligan SDHL.
Utbildning inom Hållbar sponsring arrangerades i Uppsala
I helgen genomfördes en utbildning i Hållbar sponsring på vackra Wiks slott som ligger strax utanför Uppsala. Målgruppen var evenemangsaktörer i staden och arrangör var Destination Uppsala. För de allra flesta evenemangsaktörer är sponsorarbetet en av nycklarna till framgång. Det blir allt viktigare att ha en tydlig sponsorplan och sponsorstrategi. Läs mer
INTERVJU: ”Vi ville göra IFK Kristianstad spännande, roligt, engagerande och inte minst häftigt!”
IFK Kristianstad är en sann framgångssaga som mellan 2015 till 2018 vann fyra raka SM-guld på herrsidan. Med sin devis ”Sveriges Häftigaste Handbollsklubb” har de även gjort avtryck utanför planen, inte minst genom sina fantastiska matchevenemang. Vi ville ta reda på vad det är som gjort att klubben blivit en Läs mer