Blogg

Björklövens initiativ ”Gröngul kompis” nominerat till prestigefyllt pris

IF Björklöven har en vision om att bli Sveriges mest älskade hockeyförening. Med sitt initiativ Gröngul kompis vill föreningen peppa barn och ungdomar att samspela, förstå och respektera varandra.  I boken Hållbar sponsring valde vi bland annat att lyfta fram Gröngul kompis som ett särskilt intressant case i kapitlet om Läs mer

Hållbar sponsring på föreläsningsturné runt om i landet

Sedan boken Hållbar sponsring lanserades för snart ett år sedan har efterfrågan på utbildningar i ämnet varit stor. Under året har vi därför varit ute på föreläsningsturné. Här har vi fått utveckla våra tankar kring arbetet med att implementera hållbar sponsring. Mötesplatserna har varit flera under året som gått. Så Läs mer

Lista: Här är klubbarna med störst sponsorintäkter i Sverige

För tionde året i rad presenterar tidningen Sport & Affärer en kartläggning över de största svenska klubbarnas sponsorintäkter (”sponsring och företagsförsäljning”). Årets sammanställning visar än en gång att det är fotboll- och ishockeyklubbarna som drar in mest pengar på sponsring och försäljning till företag.

Utbildning inom Hållbar sponsring arrangerades i Uppsala

I helgen genomfördes en utbildning i Hållbar sponsring på vackra Wiks slott som ligger strax utanför Uppsala. Målgruppen var evenemangsaktörer i staden och arrangör var Destination Uppsala.  För de allra flesta evenemangsaktörer är sponsorarbetet en av nycklarna till framgång. Det blir allt viktigare att ha en tydlig sponsorplan och sponsorstrategi. Läs mer

INTERVJU: ”Vi ville göra IFK Kristianstad spännande, roligt, engagerande och inte minst häftigt!”

IFK Kristianstad är en sann framgångssaga som mellan 2015 till 2018 vann fyra raka SM-guld på herrsidan. Med sin devis ”Sveriges Häftigaste Handbollsklubb” har de även gjort avtryck utanför planen, inte minst genom sina fantastiska matchevenemang. Vi ville ta reda på vad det är som gjort att klubben blivit en Läs mer

INTERVJU: ”Använd kundmöten till att förbättra en redan bra personlig relation”

Vi fick en pratstund med Daniel Hjalmarsson som arbetar som marknadschef i elitfotbollsklubben Mjällby AIF som är nykomlingar i Superettan. Han berättar om hur hans minst sagt varierande och omfångsrika vardag kan se ut. Vi får också konkreta och tydliga tips om hur god sponsorvård ska bedrivas på bästa sätt. Läs mer